Tuesday, March 12, 2013

Pictures Can Never Replace Being There & Words Can Never Replace Feelings



Hi darlings,
     while are you reading this post I am trying to settle down (again) in Portugal. The ones who have been reading my blog know I was deciding between staying home or extending my studies in Portugal. Honestly I felt like the stay in Porto gave me as much as it could at that time and I was pretty much sure that  if I stay there it will be more for fun than for my own development. I decided to extend my studies even there was high possibility I would not stay. After having serious problems with the extension as such, which took me so much time and energy I suddenly realize it has been one of my biggest "life fights" and I felt like it could worth it. There were a few things which made me to come back as well. Although not even now I am sure about it, I will take the risk to be surprised at the end. I hope to tell you how awesome decision it was in July when I will be leaving Portugal.
   I was wearing this outfit when I was home for holiday. When I saw the vest I knew I need it although it was only in size XL. I bought it, took my sewing maschine and starting reparing it. Here is the result. As you probably now I love fur-leather combination. And yeah... I love my new hat as well! :)

CZ/
Ahooojte,
    mezitím co čtete tento příspěvek, ze (znovu) zabydluji v Portugalsku. Ti  z vás, kteří čtete můj blog pravidelně víte, že jsem se rozhodovala mezi tím, že zůstanu doma nebo si prodloužím studium v Portugalsku. Upřímně měla jsem pocit, že můj pobyt v Portu mi dal všechno co mohl a že pokud zůstanu, tak už mě to nikam neposune a budu tady spíš proto, abych se bavila, než se nějak rozvíjela. Ale i přesto jsem se rozhodla prodloužit si alespoň papírově pobyt, i když jsem moc nečekala, že vrátím. Potom co jsem měla nepříjemné oplítačky se samotným prodloužením, které mi vzalo hodně času a síly, jsem si uvědomila, že celá tady ta věc byla jednou z těch největších "životních bojů", které jsem měla a říkala jsem si že by to mohlo stát za to. Taky bylo několik věcí, které mě přiměly se vrátit. A přestože si ani v tuto chvíli nejsem tím jistá, risknu to a snad budu překvapená. Doufám, že vám na konci června, kdy budu odjíždět, povyprávím, jak skvělé rozhodnutí to bylo. :)
     Tento oufit jsem měla na sobě, když jsem byla doma na prýzdniny. Když jsem tu vestu uviděla, věděla jsem že ji prostě musím mít a to i přes to, že byla jen ve velikosti XL. Koupila jsem ji, vytáhla šicí stroj a přešila k obrazu svému. Tady je výsledek. Jak už asi víte, zbožnuji kožešinovo-kožené kombinace. A joo... taky můj nový klobouk! :)





Have a great rest of the week!

36 comments:

  1. snad ti všechno vyjde a budeš šťastná! :) a vestička se povedla

    ReplyDelete
  2. Přeju ti hodně štěstí a jen ty nejllepší zážitky!:) Kožíšek je krásnej, outfit se povedl a tobě to sekne!

    ReplyDelete
  3. Nadhera a snad si to tam poradne uzijes..myslim, ze za par let na to budes vzpominat v dobrem :) x

    ReplyDelete
  4. Do Porta jedeme za 14 dní na výlet! :) Jsem ted v Huelvě ve Španělsku a také přemýšlim o možnostech,jak si to zde prodloužit. :)

    ReplyDelete
  5. To je dobře, že ještě zůstáváš venku, kdo ví, kdy zas budeš mít příležitost :-) Užívej!

    WorldByBella

    ReplyDelete
  6. You look so elegant! Love the outfit!
    Aww, you are in Portugal? It's my country, hope you are enjoying it!

    ReplyDelete
  7. gorgeous style, adoring your blog miss!
    would love to see you in casper&pearl one day!

    lots of love from the c&p girls,
    casper&pearl blog
    xx

    ReplyDelete
  8. Fajna koszulka :) jesteś też posiadaczką zjawiskowych nóg!

    ReplyDelete
  9. Oooh I love that outfit girl!

    ReplyDelete
  10. Love this outfit, I really want that vest! x

    ReplyDelete
  11. wow you are amazing...love your hair!!!! Beautiful outfit =)
    I love your blog...if you want we can follow each other, it would be great...tell me what do you think =)
    kisses,
    vogue4breakfast.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. you look amazing!

    www.adelajdainsp.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Love that tee! So fun!

    xo
    Jen

    http://belledecouture.com

    ReplyDelete
  14. No sekne ti to neskutečně, co bych dala za tvou postavičku, abych si mohla věci přešívat na menší!
    Jsem ráda, že jsem narazila na tvůj blog a Portugalsko ti závidim.
    Hezký den, G. :))

    ReplyDelete
  15. You have one of the best web-sites.

    Feel free to surf to my web blog; moncler uk online

    ReplyDelete
  16. ja si myslím, že aj napriek všetkému treba bojovať a ísť si za svojim, tak dúfam, že to tvoje rozhodnutie bude správne a že ti to dá ešte niečo do života, držím palce :)

    ReplyDelete
  17. Nice outfit! :D

    http://varios-angulos.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  18. super nohy máš v týchto nohaviciach

    ReplyDelete
  19. What kind of camera is that? That is definitely a decent good quality.



    Feel free to visit my web page fake louis vuitton handbags

    ReplyDelete
  20. This T-shirt is amazing :3

    xx
    Christina Klein
    http://bychristina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. I love your hat and your hair is gorgeous!

    xx MODEOGAMY

    ReplyDelete
  22. You have amazing hair ! <3

    kisses,
    Klaudia B.

    ReplyDelete
  23. Nejkrásnější vlasy, outfit a postava! Závidím ti tak krásně dlouhé nohy. :)

    ReplyDelete
  24. Really like your hat and the shirt!!

    WITH LOVE,
    LINSEY / POSE-BLOG.COM

    ReplyDelete
  25. Great Blog!

    Would you like to follow each other on GFC?


    Vivianista.com

    ReplyDelete
  26. Hi there i am kavin, its my first time to commenting anywhere, when i read this article i thought i could also make comment due to this sensible post.



    Also visit my web page - furnished

    ReplyDelete
  27. Super blog i świetny post :) Ma w sobie to coś !
    może obserwacja :*?

    ReplyDelete
  28. wow , great outfit ! :D shoessss <3

    ReplyDelete

I appreciate every your comment, thank you very much! X

CZ/ Vážím si každého vašeho komentáře, moc děkuji! X

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...